Horgászbolt a Dráván

“Horgászbolt a Dráván” bejegyzéshez 15ozzászólás

  1. “könnyelműség* volt kimászni a híd tartópillérjére”
    Két kiló nejlonnal is könnyelműség repülni! De mocskos jó!
    Mármint az lehet, mert én nem repültem nejlonnal és nem másztam hídpillérre. Főleg nem december 31.-én. 🙂
    Ez megint jól sikerült… 🙂

  2. No, okulásodul, ímé:

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/huzza_vagy_tolja/2313417/

    Csak hogy lásd, hogy csinálják a profik. Ajánlom a képtárat megtekintésre, igen látványosan mutatja be a horgászat filozófiai mélységeit és magasságait. Szinte látlak téged is a képeken, ahogy épp egy, még karácsony előttről megmaradt, kicsit már romos küszöcskét tűzöl a horogra, bízván a vergődésében, amely majd lépre, vagyis horogra csalja a kapitális téli süllőt. Aztán vidám, baráti körben a gőzölgő bogrács mellett jóféle borokat kortyolgatva (palackja a Coopban 400 Ft) magasröptű eszméket cseréltek a folyóvízi horgászat, a civilizáció, társadalom és a hagyományok kapcsolatáról. Közben a hangszórókból Saltillo, Mark Knopfler zenék szólnak (meg a Galambos Lajos trombitál). És ismét embernek érezheted magad! 😀
    (Na jó, nem tudtalak odaképzelni a képekre, és magamat sem, sőt! Némi anitszociális hajlamok támadtak bennem. De ettől megijedtem és L6!)
    És asztszerettem vóna kérdezni, hogy fogtál-e már menyhalat-e? A Drávában van olyan? Mert szívesen olvasnék egy menyhalas eszmefutattást Atyafi módra! Oszt BÚJÉK neked is!

    1. Utoljára az ezredforduló tájékán menyusoztam. Akkor szépeket fogtunk. Mindennek már 13 éve. Akkoriban fenekezővel még a süllőket is csúnyán ritkítottam, de valahogy jött a pergetés és útra keltem. Azóta is úton vagyok és a hajó ráadásul olyan fajta szabadságot ad, hogy már meg sem tudok állni. A folyóvízi fenekezés mibenlétét jól le lehet írni a 80 grammos laposólom mély buggyanásával. Igazából sosem tetszett ez a botrázós, dióverős, laci csörög a botod féle életérzés, de pont a minap beszéltünk róla cimborával, hogy le kéne menni menyusozni. Én azt hiszem csak néző leszek. A képek valóban zseniálisak! Üdv

      1. Pár napja mennyhalaztunk Szabolcsnál. Nekem lett volna egy db de elment…Lemaradtam a kapásról.. Nem tudok már egy helyben ülve pecázni, folyamatosan zabszem volt a s…emben.

        1. Sajnos egyre jobban az az érzés kerít a hatalmába, hogy a Drávában már csak lézengenek a halak. A szabolcsi részre ez mindenképpen igaz.

  3. BUÉK !! …és patkolj vizilovakat !! 🙂 (nekem ez az “igazi” Atyafis bejegyzés)

    1. Ha vízilovakat nem is, halőrt mindenképpen patkolni fogok. Olyan lesz a lába, mint Haumann virgácsa az Indul a bakterházban. Patás ördög… Buék

  4. Szia Gábor!

    Remélem nem gond, hogy ismeretlenül így privátban kereslek, sajnos a blogos hozzászóláshoz amatőr voltam. (Idegenként bolyongok a “cybertérben”.) Eddig csendes szemlélőként olvastam a blogod, néha bólogatva, néha ámulva, néha értetlenül, de mindig nagy figyelemmel. Néhány dologban külön síkon mozgunk, a folyóról, horgászatról és a világról azonban hasonlóan gondolkodunk. (már amennyire így virtuálisan ez megállapítható) Szóval a lényeg…
    Új radar vásárlás előtt állok. Az egyik kiszemeltem az általad is választott Elite 4x dsi. Bár tudom, nem használod túl rég óta, de érdekelnek az eddigi tapasztalataid. A képek amiket feltöltöttél a radar által mutatott víz alatti világról, elég meggyőzőek, de nem tudom mennyire használható csorgás közben. Konkrétan arra vagyok kíváncsi, nem túl gyors-e a haladási sebesség csorgáskor a képernyő frissítési sebességéhez képest. A jelenlegi radarom használatának ez az egyik korlátja. Jóformán csak mélységmérésre alkalmas, ami nem rossz, de miért ne legyen jobb, ha lehet. Az időm nagy részében én is pergetve kergetem a halakat, de egy ideje elkezdtem tanulni a kuttyogatást, amihez nagy segítség lenne egy valóban használható radar.
    A választást megkönnyíthetné, ha megosztanád velem a tapasztalataidat az elitről.
    Előre is köszönöm.
    Üdv: Lackó
    (bemásolt levél) Gábor

    1. Szia!
      Örülök, hogy írtál. Majd tervezek egy részletes ismertetőt a radarról, de a frissítési gyorsasága nagyon frankó. Pont azt vettem észre, hogy minél gyorsabban
      evezek, annál élesebb és részletesebb képet nyerek a fenékről. Szerintem a 4x Elite Dsi jó akár egy 40-el robogó motorcsónakra is.
      Sajnos a tapasztalataim azt mutatják, hogy a készüléket az AQUASTORE-nál nem szabad megvásárolni…
      “impressive bottom readings at boat speeds up to 40 mph” = vagyis 40 mérföld per óráig frankón mutatja a domborzatot. Az hatalmas sebesség! Az majdnem 65 km per óra.
      Üdv: G

  5. Ebben a postban legalább 4 nagyon eltalált fotó van. (1,3,9,15) És ez nem a gépen múlik.

Egy vélemény is számít és egy vélemény sem számít...