Káprázó tenger

“Káprázó tenger” bejegyzéshez 10ozzászólás

  1. A “határtalan távlatokat nyitó” tudomány valójában beszűkít.
    Talán ebben a guénoni gondolatban összegződik a kaszton kívüli látásmódúnak tűnő, “nem létező” háttérhatalom kedvelt skorpió stratégiájának a tragikomikuma.
    Kijelöl egy vonzó célt, mondjuk “a Nagy nyugati egység” és jelentős erőket megmozgatva mesterségesen, következetesen kedvet csihol egy állítólag ahhoz vezető valamihez, például az “egyenlőség”-hez, amivel kapcsolatban elfelejti közölni, hogy az “egyenlőség” éppenséggel a valódi egység ellen hat, mivel individualizál, atomizál, viszont mely utóbbi viszont pontosan a mesterséges eszközökkel elérni vágyott valódi – ámde rejtett – célkitűzés, a “polgártársak” védettségének a csökkentése, a kiszolgáltatottság növelése…

    1. A kedvencem: “Hát, de most mit lehetne csinááni?! Ez van. Ez még mindig a legjobb, ami eddig létrejött. Enné még jobbat nem taláátak ki.”
      Vagy: “Egy igazi demokráciában a dolgok nem így működnek.”
      Utóbbi az “értelmiségi rétegződés” egyik kedvenc “mondatfordulatává” vált.
      Tessék már megmondani, hogyan működik az ami igazi, valódi és közben egy logikai és gyakorlati nonszensz?
      A “kőkemény valóság” is elég árulkodó. 🙂

  2. Mindenekelőtt szeretnék hangot adni annak, hogy az Atyafipeca fórum felbecsülhetetlen értéket képvisel a nyugati (nem létező) háttérhatalom által létrehozott és nélkülözhetetlenné tett “Háló” liberális tengerében.

    “A demokrácia rossz, de nincs jobb” 🙂

    Az a véleményem, hogy az “egyenlőség” manipuláció – a skorpió stratégiának megfelelően – igazából nem csökkenti, hanem növeli a kiszolgáltatottságot.
    Például azt is jelenti hogy Nemecsek Ernő és Mike Tyson garantáltan egyenlő feltételek közepette mérheti össze erejét a ringben (lúzer-vinner elv, “az erősebb győz” elv).
    A másik, hogy az egyenlőség az egyenlőbbekre nem vonatkozik, a lehetőségek különbségei valójában nőttek, viszont ez “láthatatlanná” vált, hiszen – a szellemiség értelemben – fordított hierarchia rejtetté és így követhetetlenné-ellenőrizhetetlenné vált (vö: Bogár László)
    Az eredeti kasztrendszer, a szakrális hierarchia, az önzetlenség rangsorát jelentette, ahol az erősebb hatalmát az legitimálta, hogy például kötelessége volt a gyengébbek védelmezése, amiért az utóbbi segített a feljebbvalónak. A csoportkohéziót az serkentette, hogy a csoport (klán) együtt irányult valami magasabb-rendű felé, a sok az Egy felé-felfelé (vö.: A Hagakure című könyvben ez jól tapintható, mindenkinek erősen ajánlott, aki még esetleg nem ismeri.)
    Vallották, hogy jó inasnak lenni nehezebb, mint rossz mesternek.
    A nem meghamisított (nem modernizált) Mahábháratában Judhidstíra világosan kifejti, hogy ha egy felsőbb kasztba tartozó nem teljesíti, szívvel-lélekkel (!) kötelességét, megbecsülése alacsonyabbra kerül a súdránál – legrosszabb esetben kizuhan a kasztrendszerből – a feladatát jól teljesítő sudra viszont megbecsülésnek örvendett (vö.: Hagakure illetve Josikava Eidzsi letehetetlen könyve a Taiko II.), mert nem a rang számított, hanem a kötelességteljesítés kivitelezésének jellege és minősége (!), azon a helyen, ahová Isten állította (!). Ennek jellege nem volt szégyen vagy ilyesmi, éppen ellenkezőleg.
    A pedagógus továbbképzéseken erőltetett pszichologizálás, körbeülés, a gagyi rádiók által -a (nem létező) háttérhatalmi kívánalmaknak megfelelően – tudatosan divatba hozott, primitív tegeződés (ha mindenki haver, az valójában elmagányosít), és a szinte kötelező, felvilágosult, (profán) élet-kultuszos hippi-buddhista öltözködés, mind az individualizálódást, tehát a csoportkohézió fellazulását szolgálják, mely ugyan látszólag kevésbé szelektív, igazából azonban a “vesztesekkel” sokkal kegyetlenebb, mint a hierarchikus felállás, ami viszont a következetes bomlasztókat valóban nem kívánatosnak tekinti a csoportban.
    Melyik más szemlélet vezethetné az emberiséget a tisztító tűz, az alászállás mélypontja, a teljes felbomlás felé, mint a Legfelsőbb Kettő (principális dualizmus) eleve megosztó alapállású (ezért van az, hogy hatalma csúcspontján a kozmikus törvényeknek – Dharma – megfelelően hatalma összeomlik), kaszton kívüli elve, hiszen a klán- a kasztok, lényegük szerint a természet-fölötti Egység felé irányulnak.
    Mi mást tehetne a (nem létező) rejtett hatalom, mint a szakrális hierarchia kivasalása (vízszintezés) illetve a hierarchia feje tetejére állítása, égbe kiáltó csúsztatásokkal és hazudozással, a legelesettebbeket ráuszítani például a középosztályra…Hiszen a szakrális hierarchia teljes szétzilálása vezethet a kaszton kívüli eszme egyeduralmához, ez tulajdonképpen logikus.

    Mindez rávilágít a felbecsülhetetlen értékű művet alkotó Werbőczy István Hármaskönyvének igazi jelentőségére, hiszen mintegy 100 évvel megelőzve, a Japánt ezáltal évszázadokra megmentő, Tojotomi Hidejosit és Tokugava Ijeaszut – jóval enyhítettebb formában – megszilárdította a társadalmi osztályok hierarchiáját, megerősítve a nemzetünk gerincét képező köznemességet, több száz évre fenntartó erőt adva a pénzügyi globalizmus rejtett hatalmi hálójának (vö.: A korabeli globalizmus, Dózsa György és Mohács… ) jóságos, sőt szerelmetes – hiszen mindenki akkor jár a legjobban, ha önként és kellő lelkesedéssel, átadjuk tudatunk és gyermekeink feletti irányítást az arra hivatott szakértőknek – ölelő karjaiba kényszerült hazánknak…

    Egyszer Alasz így fordult Rábiához:
    “Ájtatos életet éltem és eddig nem vétkeztem, amióta Isten megteremtett…”
    Mire Rábia így válaszolt:
    “Alasz, barátom! Létezésed olyan bűn, amellyel egy más bűn sem vetekedhet…”

    Dicsőség a kegyelmes és könyörületes Istennek!

  3. Mint Hamvas Béla mondja: Az élet terhein nem az Isten könnyít, hanem az ördög. (…) A kényelmes élet igazi kibillentője nem az ördög, hanem Isten.

    1. Sajnos van, hogy olyan könyvek kerülnek készletre, melyek nincsenek is a birtokukban és heteket kell várni a beszerzésükre. Én így jártam most A jelen és az idővel.
      Vateráról rendeltem magamnak egy “plusz” Szivárványhídon Át-ot, mert annyira olcsó volt, hogy nem lehetett kihagyni. Ha nem tudod beszerezni, majd elküldöm Neked.
      Ez csak egy ezres.
      http://konyv.vatera.hu/ezoteria/ezoterikus_elmeletek/orosz_laszlo_wladimir_szivarvanyhidon_at_2047994186.html
      A Scientia Sacra már úton van! 🙂

  4. Frithjof Schuon írja, hogy benyomása szerint az indiánok szemlélete egy korábbi Júgának a látásmódját képviseli… Ahol fennmaradt még a magasabb rendű klán-rendszer ott még van múlt, van család, van barát, van saját zene és tánc, van viselet, vannak helyi szokások, vannak nemek (férfi és nő), van egymás tisztelete, van rangsor, vannak dolgok amik fontosabbak az egyéni érdekeknél, az egyéni életnél, amiért érdemes meghalni.. Láttam az utcán sétálni két afgán fiatalembert. Nem túlzás, az egyiknek olyan természetesen méltóságteljes tartása volt, ami számunkra, nyugati emberek számára már tulajdonképpen ismeretlen és elképzelhetetlen. Persze a modernista harc a “túlélésért” és a “végső győzelemért” – ami minden egyébnél utcahosszal fontosabb (pl.: becsület vagy igazság) – nem tűr egyetlen olyan helyet sem, ami esetleg valamilyen szakrális szellemi sziget fennmaradásának esélyével kecsegtet, például Etiópiában “nemzetközi” pénzen, egy beszédes nevű, hatalmas “Reneszánsz Gát” nevű vizierőmű épül…

    “Dhamra: Mi az ami betakarhatja a földet?
    Judhidstira: A sötétség.”

    1. G. nevű Olvasóm a múltkor Budapesten látott két családot, ahogy egy vendéglőben egymással szemben, vagy éppen egymás mellett ültek. Talán ezt olvassa és leírja a sztorit.

Egy vélemény is számít és egy vélemény sem számít...